donderdag 9 juli 2015

Folder




Folder 


'Jij weet vast niet wat ik bedoel.' 
Ze zucht diep. Haar blik dwaalt af naar mijn haar, om daar te blijven rusten. Ik zie haar twijfelen tussen asblond en dementgrijs.

'Kan je anders niet even voor me kijken of je ze nog in het magazijn hebt liggen?'
'Ik wil best even voor u kijken, maar wij verkopen ze niet.' 
'O nee ... weet je écht wel wat ik bedoel?' Haar ogen staan argwanend. 
'Ja, ik weet écht wat u bedoeld.'  

'Toch raar, want vroeger verkochten jullie ze altijd.'
'Best mogelijk, maar ik heb ze hier nog nooit gezien.'
'Jij werkt hier zeker pas hé?'
'Pas vijftien jaar mevrouw.'
Even zie ik twijfel in haar ogen, maar ze weet zich snel te herpakken en kijkt me uitdagend aan.
'Ze stonden van de week anders nog in de folder.' 
'Ik denk toch dat u zich vergist.'
'Wil je nu beweren dat ik sta te liegen?'
'Ik wil helemaal niets beweren mevrouw maar een vergissing lijkt me niet uitgesloten.'

Ze rommelt even in haar tas om me vervolgens een folder van de concurrent onder mijn neus te duwen.
'Hier ... kijk maar.' 
'O, maar die folder is niet van ons.' zeg ik misschien iets te triomfantelijk. 
Haar ogen worden groot.
'Weet je dat zeker?' 
'Ja, dat weet ik héél zeker.'
Ze rukt de folder uit mijn handen en frommelt hem snel weer in haar handtas.  
'O, nou ja ... dat zei je collega net ook al, goedemiddag.' 
Duhhhh ... 

Puntje juli 2015 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten