donderdag 15 oktober 2015

Elektrisch





Electrisch


'Sorry, maar de lampolie is nog niet binnen gekomen.' verontschuldig ik mezelf. 

De beste man is deze week al zeker drie keer voor niets langs gefietst.

'O, dat geeft niks, want ik heb een nieuwe fiets.'
'Joh!'
'Ja, een elektrische,' vervolgt hij vol trots. 
'Ik fiets nu iedereen voorbij, fluitje van een cent.'
Hij wijst naar buiten en ik bewonder zijn nieuwe aanwinst.
'Zo, dat is een mooie ... je hebt er  toch wel een goed slot op?'
'Ja hoor.'
'Elektrisch ... ook fijn als je wind tegen hebt.' knik ik begripvol.
'Nou nee hoor.'
'Of een brug op moet?' probeer ik nogmaals.
'Nou nee.'
'En ... we worden er niet jonger op, zeg nou zelf?' vervolg ik ten overvloede. 
'Nee, dat is het ook niet'
'Nee?'
'Nee ... ik heb gewoon een pesthekel aan fietsen.' 

Puntje oktober 2015



Geen opmerkingen:

Een reactie posten